Betygsättning på mig själv

Fick precis prata med engleska och svenskaläraren som jag pratat en del om här i bloggen, vi skulle gissa (?) vad vi fått för betyg och utvärdera vårt eget arbete. Jag chansade på MVG i båda ämnena. Chansen att jag hade fått MVG i båda ämnena var dock -600%. Alltså inte så stor chans. Anledningen till varför jag gissade på MVG var för att ge henne dåligt samvete. Det lät ungefär såhär när jag utvärderade mitt eget arbete:

"Jag tror nog att jag.. eh.. har MVG i.. eh engelska, eftersom jag.. eh.. har gjort så sjukt bra ifrån mig. Sen tror jag också att.. eh.. min muntliga redovisning i svenskan var den vettigaste av alla. Därför har jag nog MVG i den med.."

Hon kollade på mig som om jag borde banka in en sko i pannan på mig själv. Vem fan är den här eleven att tro att hon ska betygsätta sig själv på det är sättet?

Andrea heter jag.

Ny profilbild på facebook, check ✓


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback