gult alltså, vad är det för jävla färg?

Åker som alla måndagar tåg från Linköping direkt till skolan och idag hände något lustigt minsann. Kom till Norrköping och var tvungen att byta tåg, där såg jag att mitt nya tåg redan stod inne på stationen även fast det skule avgå 45 minuter senare. SKÖNT tyckte jag och satte mig glatt och totalt ensam på mitt nya tåg. Efter cirka 10 minuter öppnas dörren och in kommer en gammal dam (50+) och ska även hon åka med mitt tåg. Nu kommer det lustiga:
Det är alltså bara hon och jag på tåget, det hindrar inte henne att febrilt leta efter sin plats som troligen står på biljetten. Och vem sitter på den då? Jo jag.
Vad är oddsen?
Fick vänligt men bestämt flytta på mig och ge mitt varma säte till den gamla damen.
Jag och Jockes lillebror. Gult är fult. hehe. Tänkte på mina gula tänder alltså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback